Kahvede Kdv Indirimi - %1 Olunca Neler Değişir?

KDV indiriminden sonra fiyatlar ne olur?

  • Aynı kalır

    Kullanılan: 41 50.6%
  • Artar

    Kullanılan: 12 14.8%
  • Biraz azalır

    Kullanılan: 28 34.6%

  • Kullanılan toplam oy
    81

Eyilmaz

Tecrübeli Demleyici
Katılım
21 Ocak 2022
Konum
İstanbul
KDV indirimi , gerçekleşme ihtimali olmayan köpük alma hayali :D diyebileceğimiz geçici bir çözüm, yani bu kalıcı olarak fiyatların aşağıya çekilmesini sağlayacak bir çözüm değil, vergi arttığı için fiyatlar artmıyor ki, maliyetler arttığı için fiyatlar artıyor. Elektrik, akaryakıt, doğalgaz gibi bu maliyetleri belirleyen birçok unsurda artış devam ediyor, görünen o ki bu artış sonu kestirilemeyen süre boyuncada devam edecek gibi, yakın bir zaman içerisinde elektrik ve doğalgaz faturasındaki artış üreticinin fiyatlarına yansıyacaktır, bu nedenle KDV indirimi biraz daha sınırlı yansıyacak, gıda fiyatlarında bir düşüş olmayacak, olsa olsa gıda fiyatları bir kaç ay %5-%7 arasında artacakken yüzde %1-%2 civarında artacak gibi. Bu sebeplerden dolayı dürüst çalışan butik kavurucu esnafını uyguladı,uygulamadı anlamında pek suçlayamam.
 
Son düzenleme:

brsrknyvz

Sezy Coffee Roastery Firma Yetkilisi
Katılım
16 Ara 2019
Konum
İSTANBUL
Sanırım ufak değişiklikler olacak. Ancak yukarıda da belirtildiği gibi diğer sektörlerde benzer indirimler olduğunda pek bir yansıma olmamıştı.

İdeal bir dünyada, her şeyin olması gerektiği gibi olduğu bir ekonomide aslında yukarıda verilen örnek üzerinden gidecek olursak 100TL+KDV fiyatı olan bir ürün 108 liradan 101 liraya inmeli. Ancak tabi ideal bir dünyadan ve ekonomiden o kadar uzaktayız ki hiç bir şey olması gerektiği gibi olamıyor.

Dün geceden beri yazayım yazmayayım deyip duruyorum. Sonunda yazayım, ne olacaksa olsun dedim. Öncelikle KDV nedir? Katma Değer Vergisidir. Çok kabaca anlatacak olursak devletin çeşitli ürün grupları üzerine eklediği vergidir. Temel gıdada farklıdır, lüks tüketimde farklıdır, daha lükste farklıdır. Örnek verecek olursak biz diyelim ekmek, peynir vb alıyoruz. Bunlar olmazsa olmaz ürünlerdir ve bence kdv’si zaten olmamalıdır. Diyelim giyim eşyası alıyoruz, biraz olabilir. Diyelim elmas veya sürat motoru alıyoruz daha çok olmalıdır. Ancak burada asıl konu şu. KDV ürün fiyatı üzerine devletin eklediği bir vergidir. Şirketler ay sonu gelince bunun dökümünü devlete verirler. Diyelim bu ay 20.000 lira kdv ödedim 30.000 lira kdv tahsil ettim. Devlete 10.000 lira kdv borcum çıkar. Gününü dakika geçirmeden bu 10.000 lirayı devlete öderim çünkü bu paranın benim ticaretimle ilgisi yoktur. Bunun tersi olursa ne olur? Diyelim 30.000 kdv ödedim ve 20.000 tahsil ettim. O zaman devlet bana 10.000 lira kdv borçlu olur ve dönem sonu ben nasıl borçlu iken ödeme yapıyorsam, devletin bana 10.000 lira ödemesi gerekir. Tabii bu yukarıda belirttiğim ideal dünyada olur. Gerçek hayatta olmaz. Haliyle de kdv üreticinin maliyetinden bağımsız bir konu olmaktan çıkar.

İdeal dünyayla ilgili bir diğer konu ise uygulanan fiyatların seviyeleridir. Kendi adıma konuşacak olursam şu an geçerli olan fiyatlarımız, geçen sene doların 13 liralara yaklaştığı seviyedeki fiyatlarımız. Dolar 17-18 olduğunda da artış yapmadık, asgari ücret %50 arttığında da yapmadık, elektrik %130 doğalgaz %50 zamlandığında da artış yapmadık (ki elektrik ve doğalgaz kavurmanın ana masraf kalemleridir), kiramız arttığında da artış yapmadık. Yukarıda bahsettiğim ideal dünya ve ideal ekonomide üreticiler maliyet artışlarını fiyatlarına günü gününe yansıtırlar ve fiyat hesaplarını bu maliyetler üzerinden yaparlar. Bizim durumumuzdaki ekonomilerde ise maalesef işler böyle yürümez çünkü üreticiler, tüketicilerinin alım gücünü de göz önüne almak ve özellikle böyle buhran dönemlerinde ellerinden geldiğince fedakarlıkta bulunmak zorundadırlar. Haliyle de kdv şu kadar düşmüş, ürünün fiyatı da bu kadar düşmezse art niyet var sonucuna varmak biraz vicdansızlık olur kanımca.

Özetleyecek olursam, yeni kdv oranı öncesi hatta yaklaşık son bir iki yıldır farklı farklı platformlarda defalarca tekrar tekrar söylediğim ve anlattığım üzere tüketicilerin en nihayetinde kontrol etmesi gereken şey nihai fiyattır. Bunun ötesindeki tüm konular algıya yönelik hareketlerdir. Kdv inmiş inmemiş, kampanya olmuş, vay indirim verilmiş, vay şu olmuş vay bu olmuş… Tüm bunlar işin sosudur. İşin aslı bir malı alırken kaç para ödediğimizdir.

Yukarıdaki örnekle sonuçlandıracak olursam, 100 lira+kdv etiketli bir malı 108 değil 101 lira yapsalar bile aynı ürün başka bir yerde 70 liraysa ben aldığım fiyata bakarım. 100 lira etiketli ürün %25 indirim kampanyasıyla 75 lira yapılıyorsa ama aynı ürün başka yerde kdv indirimi, kampanya vs olmadan hala 70 liraysa ben aldığım fiyata bakarım. Bu nedenle konu ister kahve olsun ister mobilya ister elbise olsun, yılın 365 günü durmaksızın yapılan indirimlere, kampanyalara değil sonunda cebimizden aynı ürün için kaç lira çıkacağına bakmak tüketici olarak kendimizi korumanın en emin yoludur.
 

Oguzhan

silinmiş kullanıcı
Katılım
20 Ocak 2022
Her an tekrar sipariş etme ihtimaline karşı açık tuttuğum Baristatus sekmesinde gördüm, oraya da indirim yansımış.
 

nuclearmoonrise

Eşsiz Kahve Çekirdeği
Katılım
29 Kas 2018
Özetleyecek olursam, yeni kdv oranı öncesi hatta yaklaşık son bir iki yıldır farklı farklı platformlarda defalarca tekrar tekrar söylediğim ve anlattığım üzere tüketicilerin en nihayetinde kontrol etmesi gereken şey nihai fiyattır. Bunun ötesindeki tüm konular algıya yönelik hareketlerdir. Kdv inmiş inmemiş, kampanya olmuş, vay indirim verilmiş, vay şu olmuş vay bu olmuş… Tüm bunlar işin sosudur. İşin aslı bir malı alırken kaç para ödediğimizdir.

Yukarıdaki örnekle sonuçlandıracak olursam, 100 lira+kdv etiketli bir malı 108 değil 101 lira yapsalar bile aynı ürün başka bir yerde 70 liraysa ben aldığım fiyata bakarım. 100 lira etiketli ürün %25 indirim kampanyasıyla 75 lira yapılıyorsa ama aynı ürün başka yerde kdv indirimi, kampanya vs olmadan hala 70 liraysa ben aldığım fiyata bakarım. Bu nedenle konu ister kahve olsun ister mobilya ister elbise olsun, yılın 365 günü durmaksızın yapılan indirimlere, kampanyalara değil sonunda cebimizden aynı ürün için kaç lira çıkacağına bakmak tüketici olarak kendimizi korumanın en emin yoludur.
Bilinçli tüketici zaten alacağı ürünün piyasada kaça satıldığını bilip ona göre alımını yapıyor. Siz Sezy Coffee olarak "biz ikide bir indirim yapmıyoruz ancak istisnalar dışında fiyatlarımız hep en uygun olan" diyorsunuz ancak Refisa veya Worka gibi kahvelerde daha uygun seçenekler var ve daha uyguna satan firmalar yine de %20'nin üstünde indirim yapabiliyorlar. Ben aylardır sizin kahvelerinizi tekrar denemek istiyorum ama Ulusal Gıda'nın Etiyopya'larını başka firmalarda kampanyalarla 80 lira gibi bir fiyata alabiliyorken neden gidip Sezy'den Yirgacheffe'yi aynı fiyata alayım ki diye düşünüyorum.
 

brsrknyvz

Sezy Coffee Roastery Firma Yetkilisi
Katılım
16 Ara 2019
Konum
İSTANBUL
Bilinçli tüketici zaten alacağı ürünün piyasada kaça satıldığını bilip ona göre alımını yapıyor. Siz Sezy Coffee olarak "biz ikide bir indirim yapmıyoruz ancak istisnalar dışında fiyatlarımız hep en uygun olan" diyorsunuz ancak Refisa veya Worka gibi kahvelerde daha uygun seçenekler var ve daha uyguna satan firmalar yine de %20'nin üstünde indirim yapabiliyorlar. Ben aylardır sizin kahvelerinizi tekrar denemek istiyorum ama Ulusal Gıda'nın Etiyopya'larını başka firmalarda kampanyalarla 80 lira gibi bir fiyata alabiliyorken neden gidip Sezy'den Yirgacheffe'yi aynı fiyata alayım ki diye düşünüyorum.

Merhaba. Sizin mesajınızdan sonra acaba fiyatlarda bir değişiklik mi oldu diye her iki kahve için de google araması ve fiyat kontrolü yaptım. Daha uygun fiyata satan ya da o daha uygun fiyat üzerinden indirim yapan bir yer göremedim. Bu işi yapmakta olan bir firma olarak başka markalarda şu fiyat bu fiyat diye yazmam şık bir hareket olmaz. O nedenle burada hangi markada hangi fiyata satıldığını tek tek paylaşmak istemiyorum. Zaten merak eden iki dakikalık bir google aramasıyla bunu görebilir.

Belirttiğiniz gibi 80 liraya satan bir yere de rastlamadım ancak söz konusu kahvelerin 4x250 gram seçeneğinde bizim fiyatımız 250 gram için 85 lira oluyor. Bu kahvelerin genel olarak liste fiyatlarına bakınca kampanya ile 80 liraya satılan bir yer varsa bile zaten bu bence istisnai bir durumdur. Maalesef bizim elimizden fiyatımızı ancak bu kadar uygun tutmak geliyor. Bir tüketici olarak siz tabii ki size en uygun gelen yeri tercih edeceksinizdir. İyi akşamlar.
 

hasimsolmaz

Tecrübeli Demleyici
Katılım
24 Ocak 2022
Konum
Istanbul, Turkey
Merhaba. Sizin mesajınızdan sonra acaba fiyatlarda bir değişiklik mi oldu diye her iki kahve için de google araması ve fiyat kontrolü yaptım. Daha uygun fiyata satan ya da o daha uygun fiyat üzerinden indirim yapan bir yer göremedim. Bu işi yapmakta olan bir firma olarak başka markalarda şu fiyat bu fiyat diye yazmam şık bir hareket olmaz. O nedenle burada hangi markada hangi fiyata satıldığını tek tek paylaşmak istemiyorum. Zaten merak eden iki dakikalık bir google aramasıyla bunu görebilir.

Belirttiğiniz gibi 80 liraya satan bir yere de rastlamadım ancak söz konusu kahvelerin 4x250 gram seçeneğinde bizim fiyatımız 250 gram için 85 lira oluyor. Bu kahvelerin genel olarak liste fiyatlarına bakınca kampanya ile 80 liraya satılan bir yer varsa bile zaten bu bence istisnai bir durumdur. Maalesef bizim elimizden fiyatımızı ancak bu kadar uygun tutmak geliyor. Bir tüketici olarak siz tabii ki size en uygun gelen yeri tercih edeceksinizdir. İyi akşamlar.

Çok açık ve nazik bir üslupla detaylıca açıklamışsınız, çok teşekkürler. Zaten şunu asla unutmamak gerekir, arz/talep dengesi belirliyor nihayetinde fiyatları. Yani aynı mamül hiçbir katma değeri olmaksızın ciddi bir fiyat farkı ile aynı pazara sunulamaz. Sunulsa da sürdürülebilir bir ticaret mümkün olmaz. Alıcı da satıcı da veriye böylesine kolay erişilebilen bir pazarda gün boyu takip ediyor ve ürünü en hızlı ve en verimli şekilde satmak ile en iyiyi en ekonomik koşullarda almak üzerine bir denklem sürekli eşitliğin iki yakasında güncellenip duruyor. O nedenle alıcının aynı kalitede ekonomik alternatiflere yöneleceğini bilen tüm üreticiler de en az alıcılar kadar piyasayı kolluyor. Bu anlamda dediklerinize katılıyorum.
 

brsrknyvz

Sezy Coffee Roastery Firma Yetkilisi
Katılım
16 Ara 2019
Konum
İSTANBUL
Çok açık ve nazik bir üslupla detaylıca açıklamışsınız, çok teşekkürler. Zaten şunu asla unutmamak gerekir, arz/talep dengesi belirliyor nihayetinde fiyatları. Yani aynı mamül hiçbir katma değeri olmaksızın ciddi bir fiyat farkı ile aynı pazara sunulamaz. Sunulsa da sürdürülebilir bir ticaret mümkün olmaz. Alıcı da satıcı da veriye böylesine kolay erişilebilen bir pazarda gün boyu takip ediyor ve ürünü en hızlı ve en verimli şekilde satmak ile en iyiyi en ekonomik koşullarda almak üzerine bir denklem sürekli eşitliğin iki yakasında güncellenip duruyor. O nedenle alıcının aynı kalitede ekonomik alternatiflere yöneleceğini bilen tüm üreticiler de en az alıcılar kadar piyasayı kolluyor. Bu anlamda dediklerinize katılıyorum.

Merhaba. Çok teşekkürler güzel sözleriniz için.
 

nuclearmoonrise

Eşsiz Kahve Çekirdeği
Katılım
29 Kas 2018
Merhaba. Sizin mesajınızdan sonra acaba fiyatlarda bir değişiklik mi oldu diye her iki kahve için de google araması ve fiyat kontrolü yaptım. Daha uygun fiyata satan ya da o daha uygun fiyat üzerinden indirim yapan bir yer göremedim. Bu işi yapmakta olan bir firma olarak başka markalarda şu fiyat bu fiyat diye yazmam şık bir hareket olmaz. O nedenle burada hangi markada hangi fiyata satıldığını tek tek paylaşmak istemiyorum. Zaten merak eden iki dakikalık bir google aramasıyla bunu görebilir.

Belirttiğiniz gibi 80 liraya satan bir yere de rastlamadım ancak söz konusu kahvelerin 4x250 gram seçeneğinde bizim fiyatımız 250 gram için 85 lira oluyor. Bu kahvelerin genel olarak liste fiyatlarına bakınca kampanya ile 80 liraya satılan bir yer varsa bile zaten bu bence istisnai bir durumdur. Maalesef bizim elimizden fiyatımızı ancak bu kadar uygun tutmak geliyor. Bir tüketici olarak siz tabii ki size en uygun gelen yeri tercih edeceksinizdir. İyi akşamlar.
Firma ismi ben de vermiyorum ancak sizin genel olarak "diğer firmaların yüksek girdiği fiyatların daha sonra kampanyalarla indirilmesi" şeklindeki imanız sebebiyle böyle bir örnek vermek istedim. Halihazırda liste fiyatı sizden daha uygun olup bunları kampanyalarla daha da indiren firmalar var. Dikkatle takip ediyoruz yani merak etmeyin :D ✌️
 

hasimsolmaz

Tecrübeli Demleyici
Katılım
24 Ocak 2022
Konum
Istanbul, Turkey
Firma ismi ben de vermiyorum ancak sizin genel olarak "diğer firmaların yüksek girdiği fiyatların daha sonra kampanyalarla indirilmesi" şeklindeki imanız sebebiyle böyle bir örnek vermek istedim. Halihazırda liste fiyatı sizden daha uygun olup bunları kampanyalarla daha da indiren firmalar var. Dikkatle takip ediyoruz yani merak etmeyin :D ✌️

Çok fazla değişken var, özellikle son ekonomik koşulları göz önüne alınca. İlk olarak belirteyim, gerek şahsi gerekse kurumsal açıdan tam bir şeffaflık taraftarıyım. Her firma kar edecek tabii, edecek ki sürdürülebilir markalar olabilsinler. Ancak kahvede 4. dalga olacağına inandığım çiftlikten bardağa şeffaf bir biçimde süreci ele almak, fiyatlama dinamiklerini şeffaf niçimde paylaşmak hem işletmeleri güçlü kılacak hem de tüketicinin güvenini arttıracak. Lakin bizde özellikle son ekonomik çalkantı ve belirsizlik pekçok bilinmezi beraberinde getirdi.

Firmalar temelde 3 gruba ayrıldı bu dönemde;

  • Dövizin aşırı değerlendiği günlerde sakin kalıp fiyat değişikliği için bir süre daha bekleyenler. Bu firmalar çok ciddi risk aldılar tabii. Sattığını yerine de koyamayabilirlerdi. Stokları bir nebze erise de “fiyat istikrarı” sağlayarak okları üstlerine çekmediler.
  • Dolar 18’i görünce “bu şartlarda satarsak be artış devam ederse aldığımız malı yerine koyamayız” düşüncesi ile hemen zam yapan işletmeler. Hatta dolar 20 euro 24 olur kısa sürede düşüncesi ile bir “buffer” da bıraktılar zamda muhtemelen. İşte bunların bir kısmı bugün ilave indirimlerle mevcut kura ve koşullara uygun fiyatlama yapıyor olabilirler.
  • Ekonomik kriz pençesinde ödeme ve likit akış dengesi kurma gayretinde olanlar. Bu grup ticari olarak çok ciddi risk alıyor, sattığını yerine koyamama ve varlığını uzun vadede sürdürememe riskleri var. Ancak bozulan ödemeler dengesi kısa vadede de tehdit oluşturduğundan bir nevi “birşeyler düzelebilir” umudu ile maliyet riski almak zorunda kalıyorlar. Ticari varlığı sürdürmede kısa vadeli tehditleri cazip fiyatlarla uzun vadeli tehditlere takas ediyorlar.

Ülkenin durumu malum. Kimse zamları gereksiz bir karlılık arttırma olarak görmüyor artık. Bundan bir yıl önce ben şahsen pandemi sonrası fırsatçılık olarak görüyordum, itiraf etmeliyim, ancak bugün durum çok ciddi. Herkes kendi ölçeğinde bir hayatta kalma ve ticari varlığı sürdürme kavgası veriyor. O nedenle varsa bir ima, bu kapsamda okumak gerekir. Sektör rekabeti bir kenara bırakalı bir 2-3 ay oldu, herkes belirsizlik ortamında hayatta kalma mücadelesi veriyor.
 

teyyaredenkahve

Kahve Masası ✈️
Yönetici
Katılım
28 Nis 2017
Konum
İstanbul
Konuyu hortlatsak mı? :D

KDV indirimi vs pek anlamı kalmadı sanırım. Asıl maliyet kurlardan geliyor. Kurlar düşmedikçe gidişat yukarı yönlü gibi duruyor. :confused:
 
Son düzenleme:

biunlu

Yeni Demleyici
Katılım
3 Eki 2018
Hortlatmak mı? Bence konuyu direk silin. 😀 Bir kahvemiz kaldı zati.

Sadece 2022 yılınca 90bin tonun üzerinde kahve çekirdeği ithal ettiğimizi düşünürsek bırakın kdv’yi, ÖTV cep telefonundan çok kahveye yakışır derlerse “yandı gülüm keten helva.” 🤣

Edit. Bu mesaj okunduktan sonra kendi kendini imha edecektir.
 

pepukkahve

Kahve Masası
Yönetici
Katılım
3 Eki 2018
Konum
İZMİR
Bazı ürünlerde KDV oranı %18'den %20'ye geldi. Temel gıda ürünlerinde bir artışa gidilmemiş ancak %2 lik artış her türlü zam olarak yine yansıyacaktır.
 

pepukkahve

Kahve Masası
Yönetici
Katılım
3 Eki 2018
Konum
İZMİR
Kahveyi unuttular umarım.
Kahveyi vergi dilimi olarak etkilemedi ama üretim,paketlemede kullanılan benzeri yan ürünlerin hepsinin KDV'si değişti.
Kahveler.Net Deneyim Kutusu üzerinden konuşursak paketten,etikete, ambalajdan kargoya kadar her şeye zam geldi. Kahveye gelen zamlaru daha henüz konuşmadık bile :confused:
 

drjazz

Yeni Demleyici
Katılım
31 Tem 2017
Konum
İstanbul
"El Nino" etkisi ve "Küresel Isınma", en fazla "coffee belt" coğrafyasındaki kahve ve kakao üretimini etkilemiş durumda 2023 yılında. Üretim daha da düştüğü için uluslararası piyasalarda kahve ve çikolata fiyatlarının tırmanacağından bahsediyordu haberler.
 
Üst