Wayta Coffee

dragonbornn

Yeni Kahvesever
Katılım
14 May 2026
merhabalar aldığım kahvelerin arkasında bulunan pimleri çektiğimde çıt çıtın paketin ön yüzüne yapışmama sorunuyla karşılaştım ve sadece birinde değil ikisinde de bu sorunla karşılaşınca acaba benim bi hatamdan mı kaynaklandı diye düşündüm. Elimde son bi paket daha var onu arkadaşıma hediye almıştım açma konusunda tavsiyeniz varsa alabilirim.

1000090295.jpg1000090297.jpg
 

mykahve

Aktif Demleyici
Katılım
5 Ağu 2022
merhabalar aldığım kahvelerin arkasında bulunan pimleri çektiğimde çıt çıtın paketin ön yüzüne yapışmama sorunuyla karşılaştım ve sadece birinde değil ikisinde de bu sorunla karşılaşınca acaba benim bi hatamdan mı kaynaklandı diye düşündüm. Elimde son bi paket daha var onu arkadaşıma hediye almıştım açma konusunda tavsiyeniz varsa alabilirim.
Benim de bir pakette başıma geldi, paketi tersten açmışım., paket yırtılıp çıtçıttan ayrılıyor. Paketlerde asıl açılması gereken önde olması gereken tutacak kısım iki yöndede olup çalışınca bu oluyor. Tasarım hatası bence.
 

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
merhabalar aldığım kahvelerin arkasında bulunan pimleri çektiğimde çıt çıtın paketin ön yüzüne yapışmama sorunuyla karşılaştım ve sadece birinde değil ikisinde de bu sorunla karşılaşınca acaba benim bi hatamdan mı kaynaklandı diye düşündüm. Elimde son bi paket daha var onu arkadaşıma hediye almıştım açma konusunda tavsiyeniz varsa alabilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 32389Ekli dosyayı görüntüle 32390
Ters taraftan açmışsınız hocam. Künyr bilgisinin olduğu taraftan açmanız lazım ☺️
 

kahveciyogi

Yeni Kahvesever
Katılım
17 Haz 2022
Criolic nasıl bir kahvedir öyle, ilk yudumda beni hayretlere düşürdü ve gelip buraya yazmak istedim. Yurtdışından kahve söyleyebildiğimiz zamanlar yine ninety plus'tan söylediğim kahvelerin şokunu yaşattığı için wayta'ya sonsuz teşekkülerimi iletiyorum. Bence bu çok farklı bir kahve deneyimi, asiditeden çekinmeyenler muhakkak denemeli, hatta çekinenler de denemeli ki asidete nelere kadir görülebilsin :D
 

DtB

Joker
Katılım
12 Ağu 2023
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Wayta Coffee
Çekirdek: Kolombiya Las Flores Yıkanmış Kırmızı Burbon
Demleme Yöntem ve Detayları: Aeropress Ters Method metal filtre ve kağıt filtre
Öğütüm Detayları: 1zpresso K Max 25
Su Detayları: 100° Erikli
Toplam Süre: 4:00
Oran: 25 gr kahve / 190 sıcak su +130 bypass buzu + tercih edilen miktarda servis buzu

Demleme Basamakları: Doğrudan merkeze ya da kenara tek,agresif döküş,30 sn dairesel karıştırma,ardından çift filtre ve kapak takılır. 4. dk bir tur attırılır,ters çevirip en az 30 sn sürecek bir şekilde pistona basarak fincana alınır.

Reçete Tüyoları ve İş akışı : Önceden ağzı aeropress e uygun iki bardak hazırlamanızı öneririm biri demleme sürerken buzlamak ve servis için diğeri ters metottaki aeropressi çevirmek için gerekli olacak.
-Peki çevirdikten sonra neden buzlamıyoruz? dediğinizi duyar gibiyim 😂 Ters metodda çevrilen aeropress de bir miktar akış olur.O anlık akışı keser kesmez buzlu bardağın üzerine basmak reçetenin kritik adımlarından, bastıktan sonra buzlamak arasında bypass için gereken süre açısından fark oluşuyor,basarken aynı anda bypass etmiş oluyoruz.
İlk buz üzerine aeropress i basma sonrası 30 sn karıştırmayı öneriyorum.Yine iki adımda buzlamak önemli bir detay çünkü yekten bol buzlanınca bu sefer çıktı yeterince bypass olmadan soğutulmus oluyor ve elde fazla konsantre ve soğuk bir çıktı oluyor.İki adımda buzlanınca çıktı ne güçlü ne zayıf tam ayarında olmalı ve ortam sıcaklığına ve servis buzlamasına bağlı 10-15 dk dengeli bir içim sunmalı sonrasında servis buzu da erimeye devam ederek çıktıyı zayıflatacaktır.Buz boyutları ve kalitesi de reçetenin kritik adımlarından diyebilirim, profesyonel ürünler,buzdolabı ve ucuz buz makineleri buzları arasında farklar var. İlk buzlamayı görece küçük,erimeye müsait buzlardan yapmak önemli varsa büyük kalıp ya da saf buzu servis için kullanmak nihai deneyime olumlu olarak yansıyacaktır.Reçeteyi kolay,zor çözünür,geleneksel ve modern işlem birçok çekirdekte denedim.Modern işlem,kolay çözünür çekirdeklerde 95-97° bandını tercih edebilir bu çekirdek gibi açık kavrum yıkanmışları direk 100° de denemeye başlayabilirsiniz.Herkese mutlu haftalar,keyifli fincanlar diliyorum ☕
UYARI 1: LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS DE DEMLENEN KAHVE VARKEN PİSTONU YER AÇMAK İÇİN GERİ ÇEKMEYİNİZ.PİSTONUN TAMAMEN İÇERİDE OLMASI YETERLİDİR,SİZE ~250 GR SU İÇİN YER BIRAKIR.

UYARI 2 : LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS İ ÇEVİRİRKEN PİSTON, GÖVDE VE BARDAKTAN AYNI ANDA TUTARAK ÇEVİRİNİZ.

Lütfen herhangi bir adımı aceleyle gerçekleştirmeyiniz, herhangi bir arkadaşımızın benim yüzümden kendisini yaraladığını görmek, duymak beni çok üzer.

- Bunca hengameye değiyor mu kral?
+ En sevdiğim sıcak metot v60 olsa da soğukta en tutarlı sonuçları daima tam immersiyonla aldım.Bu reçete de bitter,ekşi,dengesiz doneler olmadan çekirdeğin sıcak karakterini soğuğa yansıtabilmek,zayıf ya da fazla güçlü olmaktan uzak dengeli çıktılar almak amacıyla tam immersiyonda çalışılmıştır.
 

cgrierdgn

Profesyonel Demleyici
Katılım
27 Şub 2018
UYARI 1: LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS DE DEMLENEN KAHVE VARKEN PİSTONU YER AÇMAK İÇİN GERİ ÇEKMEYİNİZ.PİSTONUN TAMAMEN İÇERİDE OLMASI YETERLİDİR,SİZE ~250 GR SU İÇİN YER BIRAKIR.

UYARI 2 : LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS İ ÇEVİRİRKEN PİSTON, GÖVDE VE BARDAKTAN AYNI ANDA TUTARAK ÇEVİRİNİZ.

Lütfen herhangi bir adımı aceleyle gerçekleştirmeyiniz, herhangi bir arkadaşımızın benim yüzümden kendisini yaraladığını görmek, duymak beni çok üzer.

- Bunca hengameye değiyor mu kral?
+ En sevdiğim sıcak metot v60 olsa da soğukta en tutarlı sonuçları daima tam immersiyonla aldım.Bu reçete de bitter,ekşi,dengesiz doneler olmadan çekirdeğin sıcak karakterini soğuğa yansıtabilmek,zayıf ya da fazla güçlü olmaktan uzak dengeli çıktılar almak amacıyla tam immersiyonda çalışılmıştır.

Gelsin hadi "yav biz senelerdir yapıyoz bi şey olmadı milleti gorkutma" cevapları...
(Bu aralar "şu ota dikkat edin, şu otu yemeden önce iyice inceleyin" videolarına gelen cehalet özü (espressosu) yorumlar gibi 😅)
 
  • Haha
Tepkiler: DtB

DtB

Joker
Katılım
12 Ağu 2023
Gelsin hadi "yav biz senelerdir yapıyoz bi şey olmadı milleti gorkutma" cevapları...
(Bu aralar "şu ota dikkat edin, şu otu yemeden önce iyice inceleyin" videolarına gelen cehalet özü (espressosu) yorumlar gibi 😅)
-Tavuk yıkanır mı?
+Yav biz yıllardır yıkıyokh bir şey olmadı milleti gorkutma 😅😂

Ya hocam normal şartlarda böyle göz kanatan bir yazı dili ayıbı yapmam ama denk gelince üzülüyorum 🥲

Bu uyarıları yapmadan günde bana 50 gr kahve içiren reçeteyi paylaşmayayım dedim 😅😂
 
Son düzenleme:

cgrierdgn

Profesyonel Demleyici
Katılım
27 Şub 2018
-Tavuk,yıkanır mı?
+Yav biz yıllardır yıkıyokh bir şey olmadı milleti gorkutma 😅😂

Ya hocam normal şartlarda böyle göz kanatan bir yazı dili ayıbı yapmam ama denk gelince üzülüyorum 🥲

Bu uyarıları yapmadan günde bana 50 gr kahve içiren reçeteyi paylaşmayayım dedim 😅😂

Ooooo deneyelim o zaman.
900'e yaklaşan rakımda suyu 100 dereceye nasıl getircem onu çözeyim de önce...
 
  • Love
Tepkiler: DtB

teyyaredenkahve

Kahve Masası ✈️
Yönetici
Katılım
28 Nis 2017
Konum
İstanbul
merhabalar aldığım kahvelerin arkasında bulunan pimleri çektiğimde çıt çıtın paketin ön yüzüne yapışmama sorunuyla karşılaştım ve sadece birinde değil ikisinde de bu sorunla karşılaşınca acaba benim bi hatamdan mı kaynaklandı diye düşündüm. Elimde son bi paket daha var onu arkadaşıma hediye almıştım açma konusunda tavsiyeniz varsa alabilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 32389Ekli dosyayı görüntüle 32390
Bunun için video bile çekmiştim.

 

kahvekahve

kahve
Katılım
17 Ağu 2022
UYARI 1: LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS DE DEMLENEN KAHVE VARKEN PİSTONU YER AÇMAK İÇİN GERİ ÇEKMEYİNİZ.PİSTONUN TAMAMEN İÇERİDE OLMASI YETERLİDİR,SİZE ~250 GR SU İÇİN YER BIRAKIR.

UYARI 2 : LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS İ ÇEVİRİRKEN PİSTON, GÖVDE VE BARDAKTAN AYNI ANDA TUTARAK ÇEVİRİNİZ.

Lütfen herhangi bir adımı aceleyle gerçekleştirmeyiniz, herhangi bir arkadaşımızın benim yüzümden kendisini yaraladığını görmek, duymak beni çok üzer.

- Bunca hengameye değiyor mu kral?
+ En sevdiğim sıcak metot v60 olsa da soğukta en tutarlı sonuçları daima tam immersiyonla aldım.Bu reçete de bitter,ekşi,dengesiz doneler olmadan çekirdeğin sıcak karakterini soğuğa yansıtabilmek,zayıf ya da fazla güçlü olmaktan uzak dengeli çıktılar almak amacıyla tam immersiyonda çalışılmıştır.
Aeropress ile yapılan soğuk demlemelerin takdir topladığını görmek güzel, özellikle @DtB hocam tarafından olması ayrı güzel :D zamanında ben de çok sevmiştim Aero ile yapılan (ters metot) cold brewleri ama ben V60 ile yapılan Japanese cold brewle arasında pek bir tat farkı alamamıştım. Bunu iyi anlamda da diyorum çünkü Japaneseye bayılırım. :D Yirgaşaf GR1 ile yaptığım Japanesimi yudumlayarak yazıyorum bunları da. :D

UYARI 1: LÜTFEN TERS METOTTAKİ AEROPRESS DE DEMLENEN KAHVE VARKEN PİSTONU YER AÇMAK İÇİN GERİ ÇEKMEYİNİZ.PİSTONUN TAMAMEN İÇERİDE OLMASI YETERLİDİR,SİZE ~250 GR SU İÇİN YER BIRAKIR.
Kesinlikle bu uyarıya katılıyorum, zamanında elimi yakmıştım. İçi kahve ve su doluyken azıcık daha yer açayım derken bütün piston lap diye ayrılmıştı..
 
  • Love
Tepkiler: DtB

DtB

Joker
Katılım
12 Ağu 2023
Abonelik sistemi için bekleyişteyizzzz unuttuk sanmayın 🤣



Yine yaşı belli ettik 🫣🚬


Aeropress ile yapılan soğuk demlemelerin takdir topladığını görmek güzel, özellikle @DtB hocam tarafından olması ayrı güzel :D zamanında ben de çok sevmiştim Aero ile yapılan (ters metot) cold brewleri ama ben V60 ile yapılan Japanese cold brewle arasında pek bir tat farkı alamamıştım. Bunu iyi anlamda da diyorum çünkü Japaneseye bayılırım. :D
Aahah teşekkür ederim 🥹 Aslında Japanese çok sevsem de metod kaynaklı tutarlılık sorunu,bitter - güçlü çıktıya meyilli olması sonucu çoğunlukla salin solüsyonu gerektirmesi,bitterlikten kaçmaya çalışırken az çözünmüş katman sonucu dengesiz çıktıya meyilli olması ve bu nedenle tutarlı çıktı alınamaması gibi durumlardan kaçınmak istedim.

Tam da bu noktada aeropress in az çözünmeye meyilli bir ekipman olması işi ciddi miktarda kotarıyor bence...Sadece servis süresi bir miktar uzun,bu kadar kusur kadı kızında da olur ama 😂

Ben klasik japanese çıktılarını soğuk başlangıç cold brewlara çok benzetiyorum aslında,tıpkı geleneksel koyu kavrumların kahveyi tekdüzeleştirdiği gibi gövdeli,bitter,güçlü ancak aroma,lezzet,asidite açısından görece zayıf çıktılar verdiklerini düşünüyorum.

Bu reçetenin Nisan Bey'in sıcak başlangıç cold brew reçetesi gibi mümkün mertebe asidite ve fincan karakterini muhafaza ettiğini düşünüyor ve bu açıdan benzeştiklerini düşünüyorum.

İşin güzel yanı ise çekirdek,işlem, fermentasyon seçmiyor olması.Geleneksel yıkanmışla da yoğun işlenmiş modern işlemlerle de tutarlı sonuçlar almak mümkün oldu benim için.
Yirgaşaf GR1 ile yaptığım Japanesimi yudumlayarak yazıyorum bunları da. :D
Ahh ne güzel olmuştur,afiyet 🍯🍬 olsun.Ben de girdiyi yazmadan evvel tam da bu reçeteyle Buena Vista Gesha içtim 😋☕
 

kahvekahve

kahve
Katılım
17 Ağu 2022



Yine yaşı belli ettik 🫣🚬



Aahah teşekkür ederim 🥹 Aslında Japanese çok sevsem de metod kaynaklı tutarlılık sorunu,bitter - güçlü çıktıya meyilli olması sonucu çoğunlukla salin solüsyonu gerektirmesi,bitterlikten kaçmaya çalışırken az çözünmüş katman sonucu dengesiz çıktıya meyilli olması ve bu nedenle tutarlı çıktı alınamaması gibi durumlardan kaçınmak istedim.

Tam da bu noktada aeropress in az çözünmeye meyilli bir ekipman olması işi ciddi miktarda kotarıyor bence...Sadece servis süresi bir miktar uzun,bu kadar kusur kadı kızında da olur ama 😂

Ben klasik japanese çıktılarını soğuk başlangıç cold brewlara çok benzetiyorum aslında,tıpkı geleneksel koyu kavrumların kahveyi tekdüzeleştirdiği gibi gövdeli,bitter,güçlü ancak aroma,lezzet,asidite açısından görece zayıf çıktılar verdiklerini düşünüyorum.

Bu reçetenin Nisan Bey'in sıcak başlangıç cold brew reçetesi gibi mümkün mertebe asidite ve fincan karakterini muhafaza ettiğini düşünüyor ve bu açıdan benzeştiklerini düşünüyorum.

İşin güzel yanı ise çekirdek,işlem, fermentasyon seçmiyor olması.Geleneksel yıkanmışla da yoğun işlenmiş modern işlemlerle de tutarlı sonuçlar almak mümkün oldu benim için.

Ahh ne güzel olmuştur,afiyet 🍯🍬 olsun.Ben de girdiyi yazmadan evvel tam da bu reçeteyle Buena Vista Gesha içtim 😋☕

Hocam beni bilirsiniz, ince eleyip sık dokumam pek. Tadı güzelse güzeldir. V60 ile demlediğim fincanlara yakın tatlar alıyorum Japanesede geneled. Acı veya ekşi diye suratımı ekşittiğim Japanese hiç olmuyor. Acıysa buzların çözülmesini bekliyorum, su gibi hafif olduysa bir dahakine 3-5 klik inceye. Çok kafa patlamayınca güzel. :D Ha gene de Japanesede genelde ucuz çekirdekler tercih ediyorum, güzel bir çekirdeği kullanmıyorum orası ayrı. Güzel bir Wayta çekirdeğini demlesem ben de ince eleyip sık dokurum. :D Soğuk kahve benim için ferahlatıcı kafeinden ibaret biraz. :D

Ahh ne güzel olmuştur,afiyet 🍯🍬 olsun.Ben de girdiyi yazmadan evvel tam da bu reçeteyle Buena Vista Gesha içtim 😋☕
Teşkürler efenim sizlere de afiyet bal şeker olsun ☕
 
  • Love
Tepkiler: DtB
Üst