İşpark İçindeki Kaza Hk

kervan

Yeni Kahvesever
Katılım
10 Nis 2020
Arkadaşlar Merhaba,

Arabama abonesi olduğum İspark otoparkında bir sürücü çarpmış ve aracın boyasını çıkartmış. Otopark görevlisi plaka tlf ve isim bilgisini almış. Ancak bayan yurtdışındayım diyerek tutanak tutmaya gelmiyor. Karakol kasıt yok biz ilgilenmiyoruz diyerek savcılığa yönlendirdi. Savcılığa şikayette bulunduk ve gönülsüz de olsa işleme aldı ama savcı bizle pek alakası yok, bu trafiğin işi dedi. İlçe emniyetine gittim, emniyet trafik kapandı burada bilgi verildi diyor.

Kaza yerinden tutanak tutmadan ayrılmanın cezası 46 bin TL ve 2 yıl ehliyete el konulması imiş.

Benzer bir olay yaşamış arkadaş var mı forum içinde veya konu hakkında yapılacaklarla ilgili bilgisi olan?

Teşekkürlerimle, Selamlar
 

cgrierdgn

Profesyonel Demleyici
Katılım
27 Şub 2018
Arkadaşlar Merhaba,

Arabama abonesi olduğum İspark otoparkında bir sürücü çarpmış ve aracın boyasını çıkartmış. Otopark görevlisi plaka tlf ve isim bilgisini almış. Ancak bayan yurtdışındayım diyerek tutanak tutmaya gelmiyor. Karakol kasıt yok biz ilgilenmiyoruz diyerek savcılığa yönlendirdi. Savcılığa şikayette bulunduk ve gönülsüz de olsa işleme aldı ama savcı bizle pek alakası yok, bu trafiğin işi dedi. İlçe emniyetine gittim, emniyet trafik kapandı burada bilgi verildi diyor.

Kaza yerinden tutanak tutmadan ayrılmanın cezası 46 bin TL ve 2 yıl ehliyete el konulması imiş.

Benzer bir olay yaşamış arkadaş var mı forum içinde veya konu hakkında yapılacaklarla ilgili bilgisi olan?

Teşekkürlerimle, Selamlar

Öncelikle geçmiş olsun.
3 küsur yıl önce park halindeki arabama çarpıp kaçtılar; ufak bir hasar oldu. Polise başvurdum; birçok kamerayı inceleyerek vuran kişiyi buldular. Ayrıntıya gerek yok fakat aramızda anlaştık ve ben şikayetimi geri çektim, konu kapandı. Muhakkak avukatlar daha iyi bilgi verir ama ben kendi tecrübemden doğan bilgimi paylaşmak istedim. Vuran kişi belliyken konunun kapanacağını sanmıyorum açıkçası.
 

enginocal

Yeni Demleyici
Katılım
10 Ağu 2022
Arkadaşıma e5 de araç çarpmıştı. çarpıp kaçtı, arkadaş 200-300 metre devam edip durdurmaya çalıştı.
Araç içi kamerasından plaka , araç tam net olarak gözükmesine rağmen, trafik olay yerinden ayrıldınız diye tutanak tutmamıştı. dava yoluna gitmişti. 2 senedir sonuç çıkmadı.

3 küsur yıl önce park halindeki arabama çarpıp kaçtılar; ufak bir hasar oldu. Polise başvurdum; birçok kamerayı inceleyerek vuran kişiyi buldular. Ayrıntıya gerek yok fakat aramızda anlaştık ve ben şikayetimi geri çektim, konu kapandı. Muhakkak avukatlar daha iyi bilgi verir ama ben kendi tecrübemden doğan bilgimi paylaşmak istedim. Vuran kişi belliyken konunun kapanacağını sanmıyorum açıkçası.
 

onrsc

Tecrübeli Demleyici
Katılım
24 Ara 2020
"Karakol kasıt yok biz ilgilenmiyoruz diyerek savcılığa yönlendirdi."

Ülkenin özeti gibi bir cümle. Geçmiş olsun.
 

Otodidaktik

Tecrübeli Demleyici
Katılım
24 Nis 2024
Arkadaşlar Merhaba,

Arabama abonesi olduğum İspark otoparkında bir sürücü çarpmış ve aracın boyasını çıkartmış. Otopark görevlisi plaka tlf ve isim bilgisini almış. Ancak bayan yurtdışındayım diyerek tutanak tutmaya gelmiyor. Karakol kasıt yok biz ilgilenmiyoruz diyerek savcılığa yönlendirdi. Savcılığa şikayette bulunduk ve gönülsüz de olsa işleme aldı ama savcı bizle pek alakası yok, bu trafiğin işi dedi. İlçe emniyetine gittim, emniyet trafik kapandı burada bilgi verildi diyor.

Kaza yerinden tutanak tutmadan ayrılmanın cezası 46 bin TL ve 2 yıl ehliyete el konulması imiş.

Benzer bir olay yaşamış arkadaş var mı forum içinde veya konu hakkında yapılacaklarla ilgili bilgisi olan?

Teşekkürlerimle, Selamlar

"Karakol kasıt yok biz ilgilenmiyoruz diyerek savcılığa yönlendirdi."

Ülkenin özeti gibi bir cümle. Geçmiş olsun.
Genel olarak bu tip durumlar mağdur gözüyle direkt olarak adli bir suç olarak görünür ancak durum tam olarak böyle değil.
Tck kapsamında mala zarar verme suçu ‘kasten’ işlenmesi gereken suç olarak tasniflidir. Bu sebepten olay ile alakalı savcılığa ya da karakola yapılacak müracaatlar gün sonunla ‘ceza mahkemeleri’ tarafından yetkisizlik kararı ile kapatılır.
Elbette bu demek değil ki vur git serbest. Konu ile alakalı suçun taksir ile işlenmesi sebebi ile hukuk mahkemelerine dilekçe ile başvurulur ve bu başvuruda çarpan araca ait bilgiler vs bildirilir ise tüm zararınız (fatura ile tamiratı belgelemek koşulu ile) kusurlu taraftan faizi ile tahsil edilir.
Yani konu aslında biraz teknik bir ayrımdan kaynaklanıyor. Bknz TCK 151-152
Dipnot: tutanaklar artık e-devlet üzerinden tutuluyor bir araya gelinmesine gerek yok. Karşı taraf bu konuda uyuşmaz bir durum içerisinde değilse ikiniz de sisteme aynı kaza numarası ile tutanağınızı oluşturabilirsiniz ✌️
IMG_3058.png
 
Son düzenleme:
Üst